Min första lek

Jenny hade en sån bra post idag om hur man väljer sin tarot lek.

Min först lek inköpter under studenbokrean på Studentbokhanelen i Uppsala en herrans massa är sen

Det var en Fournier Marsielle som jag inte förstod någonting av men ändå med en IVER började spå mina kompisar med och skrev min första taort dagbok som jag fortfarande har kvar. Jag har dokumenterat ALLA läsningar sen 1989 eller så.

Efter Fournier insåg jag att det vore kul med en lek som jag kunde relatera mer till, så jag köpte mig Herbal Tarot och ca 1 år senare Hanson-Roberts.

Dom 3 var dom enda jag hade en lång tid. Sen började jag få tarotlekar i present av online kompisar, Fick en fin ”clunky” vintage Aquarian lek. Clunky för att den har ett sånt ljud när jag blandar den

Sen hittade jag Gill tarot! Ingen återvändo. Det var helt enkelt MIN tarotlek. I många år så läste jag med andra lekar men om jag ”körde fast” så tog jag fram Gill igen för att reda ut alla problem. Anledningen till att jag så gärna ville ha SoL leken från förra posten är att det är den första leken som Jo Gill jobbade med.

Mitt råd till dig som vill hitta den ”rätta”leken är att inse att det finns säkert 5-8 lekar som är den ”rätta” Ta dig tid och kolla inte bara på hur ”vackra” lekarna är utan även om dom talar till dig, Finns där liksom utrymme till dina egna tankar?

Själv gillar jag lite abstrakta lekar, som Taort of Spirits eller thoth. eller rent av barnsliga med ”ful” konst typ Sacred tribe. Vad som helst som får miin intuition att gå igång.

Lämna en kommentar